Donnerstag, 5. Oktober 2017

Torstai 5.10.2017

Torstai aamumme alkoi joustavammalla herätyksellä. Saimme nukkua jopa kello kahdeksaan asti, joka oli hyvin mieluisaa. Maukkaan aamiaisen jälkeen lähdimme kello 9.05 bussilla DDR-museoon, joka sijaitsi Alexanderplatzilla. Aamu oli hyvin märkä (siis sateen takia) ,mutta sehän ei meitä estänyt.
   DDR-museossa meitä odotti lempeä suomalainen opas, joka kertoi meille kaiken oleellisen elämästä DDR:ssä.
Museon jälkee meillä oli lounastauko. Suuntasimme pienellä porukalla Food lounge Berliinin ravintolaan. Ravintola oli pettymys, jonka takia päätimme porukalla olla antamatta senttiäkään tippiä. Yksi porukkamme jäsenistä pääsi ravintolasta lähtemään maksamatta. Niin hyvin ravintola hoiti hommansa.
Ruokailun päätyttyä suuntasimme Weltzeituhrin luokse. Sen jälkeen kävimme Bernauerstaßella katsomassa Berliinin muurin jäänteitä. Ruosteesta ruskeiden, muistorikkaiden raudan palojen ihailun jälkee alkoi meillä parin tunnin vapaa-aika.
Vapaa-ajan aikana osa jäi Alexanderplatzille ostoksille ja osa lähti takaisin hotellia kohti.
Illalla meillä oli yhteinen elokuvailta CinemaxX elokuvateatterissa. Pääsy elokuvateatterille aiheutti vaikeuksia kovan myrskyn yllättäessä. Ihmisiä ja tavaroita lenteli tuulen mukana eikä etenemisestä tullut mitään. Kun otin 2 askelta eteenpäin, tuuli puhalsi minut 3 metriä taaksepäin. Katsoimme elokuvan High Society ja nautimme siitä jättimäisten popparien ja sihijuomien kera. Elokuva oli humoristinen, vaikkemme tajunneetkaan elokuvan kerronnasta paljoakaan.
Loppuilta meillä oli vapaata, joten oli illallisen ja rentoutumisen aika.